زنان ورزشکار جهان اسلام

در مورد زنان محجبه ای که می خواهند در دنیای ورزش بدرخشند.

زنان ورزشکار جهان اسلام

در مورد زنان محجبه ای که می خواهند در دنیای ورزش بدرخشند.

ناگفته های فتح المبین

عملیات فتح‌المبین

(قسمت اول) 

  

آخرین مقدمه برای عملیات فتح‌المبین، مقدمه جالب و پردرس و الهامی از رهبری عده‌ها و صحنه‌های سختی است که برای فرمانده و فرماندهی به وجود می‌آید.

  عملیات فتح المبین (عملیات جدید مسیر) مونا موسوی

یکی از مشکلاتی که آن موقع داشتیم، کمبود نیرو بود. هر چه نیرو داشتیم، پای کار بودند. سپاه تازه داشت شکل می‌گرفت و نیروهای سازمان‌یافته‌اش قلیل بود. حداکثر در حد تیپ موجودیت داشتند. البته همان تیپ بهترین واحد برای ما بود. بعدها هم که لشکر شدند، بیشتر با چهره ی تیپ ظاهر می‌شدند. تیپ، واحد مناسب و متناسبی برای نیروهای متحرک و قوی است. لشکر سنگین است و اگر نیرو بخواهد تن به سنگینی بدهد، تحرک لازم را ندارد و اگر بخواهد تحرک داشته باشد، با آن قوانین و تشکیلات لشکری، نمی‌تواند کار کند. بنابراین، آن موقع در قلت نیرو بودیم، هم ارتش و هم سپاه. با یک نیرو که تازه جنگیده و می‌خواست بازسازی کند، دوباره می‌خواستیم بجنگیم.
 
از دو یا سه ماه قبل، تیم طراحی و شناسایی را از ارتش و سپاه سازمان داده بودیم که بروند کار کنند. دو چهره‌ای که یادم هست، یکی برادر مرتضی صفار از سپاه بود که الان احتمالاً در بخشهای آموزشی کار می‌کند، یکی دیگر هم سرتیپ دو معین وزیری استاد دانشگاه فرماندهی و ستاد است. آنها را سازمان دادیم که بروند و منطقه ی عملیات را شناسایی و بررسی کنند

   

دشمن، منطقه ی عملیات را تحت تصرف خودش داشت. این منطقه از شمال محدود می‌شد به ارتفاعات سپتون و می‌کشید به طرف ارتفاعات شمال عین خوش به نام ممله. ممله یکی از ارتفاعات مرتفع آنجاست. از طرف مشرق و اطراف شوش، پشت رودخانه کرخه بودیم. از طرف جنوب می‌خورد به صحرا و دشت نی‌خزر تا تنگ رقابیه و ارتفاعات میشداغ. این حدود منطقه عملیات ما بود. برآورد ما روی 2000 کیلومتر مربع بود. یعنی وسیع‌ترین منطقه ی عملیات را تا آن موقع پیش‌بینی کرده بودیم. چاره‌ای هم نداشتیم. نمی‌شد کم و زیادش کرد. حداقل اینقدر لقمه را برآورد کردیم. 

    

ادامه دارد...

نظرات 12 + ارسال نظر
حامد شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:23 ب.ظ http://www.hamedonghae.vastblog.com

با سلام. ممنون از مطالب جالبتون. چی شد که کلا ظاهر وبلاگ به 1 باره عوض شد؟

علیک سلام رزمنده.
حضور دوباره شما باعث نشاط و شادی منه.
بله. ظاهر وبلاگ عوض شده و مطالبش هم به طور کلی تغییر کرده.
دلیل عوض شدن مطالب بر می گرده به تغییر راهبرد یا استراتژی به طرح عملیاتی درازمدت.
باز هم منتظر حضور ارزشمند شما هستم.

آزاد شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:37 ب.ظ http://unbiased.blogsky.com

سلام. خوبی عزیزم؟ عیدات که گذشت بهرحال مبارک باشه. مطالب خوبی بود؛ ربطش رو به بحثای پیشین تون فهمیدم اما الآن که مطالبتو عوض کردی به نظرم از دهه ی فجر و راهپیمایی باشکوه امسال هم بنویس. بوهای خوبی از وبلاگت می شنوم؛ بوی نشاط میده، انشالا که باز درست شنیده باشم . همدل که هستیم واسه دوباره همدل ترین شدن هممون از من ته تغاری گرفته تا صدربزرگ، دعا می کنم. منتظر حضور پرشورت تو همه ی عملیاتا هستم. و منتظر پستای زیبات. ممنون و التماس دعا. ته تغاری، دعاگوی شما

علیک سلام.
من خوبم و بهتر هم شدم از حضور دوباره ات تو وبم.
عید شما هم مبارک باشه!
بله بحث هام عوض شد و وارد فاز و مرحله جدیدی شده، راه آینده مشخصه و بهتره در موردش بهتر بدونیم (تاریخ همیشه تکرار شده)
چشم، قصد دارم تو وبلاگ پالایش دلم از این راهپیمایی باشکوه و حماسه ساز هم بنویسم، از مردم خوب کشورم که هرگز ولایت رو تنها نمی ذارن.
بوی نشاط رو درست فهمیدی
نشاط من از شروع عملیات دیگه ای هست، از بزرگتر شدنم، از شناختن دوست و دشمن
همدلی ما فوق العاده اس ولی امیدوارم و از شما میخوام دعا کنی همدلی ما از اینی که هست هزار رابر باشه تا لیاقت خوش رکابی حضرت دوست و مولامون رو داشته باشیم.
منم محتاج دعای شما هستم
و البته منتظر مطالب شما تو این زمینه (که هرگز یک دست صدا نمیده)
باز هم به من سر بزن گلم.
منتظرتم

ریحانه یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:49 ق.ظ http://yas18.persionblog.ir

سلام عزیزم خوبی مطالبت مفیدو خوب بود موفق باشی

علیک سلام. خوشحالم که مورد پسند شما بود.

آزاد چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:46 ب.ظ http://unbiased.blogsky.com

سلام عزیزم خوبی؟ شرمنگلی کنکور داشتم؛ دیگه دادم تموم شد! خب چه خبر؟ توهم بروز نیستیا ناقلا ! این پستت رو که خوندم؛ تازه چه خبر؟ این آخرین عکسم تو مسیر بود! یادته؟ ته تغاری وارونه!

علیک سلام...
اینا رو ولش کن... کنکور چه طور بود؟
خوب دادی؟
چی؟....
آها!!!!!!!!!!!!!!!!

خبر سلامتی... اینجا همه خوبن و ملالی نیست جز دوری شما !!!


منم به زودی به روز میشم!!!

(وارونه اش کن!!!)

kavosh چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:57 ب.ظ http://www.kavosh.samenblog.com

سلام . قشنگ بود .ممنون ./// قربونت این لینک ما رو هم ادرسشو تغییر بدی خیلی عالی میشه

علیک سلام!
وبلاگ نو مبارک!!
روی چشم. تغییر میدم.
خوبه؟؟؟؟

kavosh چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:13 ب.ظ http://www.kavosh.samenblog.com

سلام . چون فهمیدم علاقه ی زیادی به شکلک داری سعی میکنم تو نظرام بیشتر شکلک استفاده کنم .


ممنون از لینک کردنت البته من که تو vcpدیگه کاری نمیکنم ولی حالا که دوست داری باشه بذار بمونه

منونم

ولی جان من زیاده روی نکنی ها!!

kavosh چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 ب.ظ http://www.kavosh.samenblog.com

السلام .
خوش به حال من که یه چیزی هست که شما رو یاد من بندازه


من هم همیشه اینارو میبینم یاد شما میافتم نمیدونم چرا ؟؟؟؟؟ شما میدونی

آخه این نظر لطف شماست!!!



آزاد اندیش جمعه 28 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:38 ب.ظ http://shafagh313.persianblog.ir

سلام خوبی؟برا بالایی نمیشه نظر گذاشت نمیدونم جایی ندیدم ،خب چه فرقی میکنه برا این پستت میذارم پست قشنگی بود ما حتما پیروزیم به لطف خدا

یاس یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:56 ب.ظ

با دسیسه های غرب برعلیه ایران بروزم ومنتظر نظر شما....

آزاد اندیش دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:23 ق.ظ http://shafagh313.persianblog.ir

سلام با شعری برای کودکان سایبری به روزم

حامد دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:00 ب.ظ http://hamedonghae.vastblog.com

با سلام . مونا خانوم الان چند وقت که مطلب جدید نمیگذارید. مطالب جدید بگذارید تا ما استفاده کنیم. یا علی

سلام. چشم ... حتما

kav osh چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:17 ب.ظ http://www.kavosh.samenblog.com

ای خدا دوباره مونا خانوم رفت free time

ولی من برگشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد